Saturday 9 March 2013

PENYAKIT JANTUNG, KENCING MANIS DAN DARAH TINGGI


PENYAKIT JANTUNG
Penyakit jantung lebih menyerang lelaki berbanding wanita kerana tubuh wanita dilindungi oleh sejenis hormon iaitu estrogen.  Hormon ini berfungsi mengekalkan saiz salur darah dalam keadaan normal.  Walaupun demekian, wanita yang merokok dan menghidap sakit kencing manis juga berpotensi mendapat sakit jantung seperti lelaki.

Namun bagi wanita yang tidak merokok dan tidak mengalami sebarang masalah kencing manis, peluang mendapat penyakit ini tipis berbanding lelaki.

KENCING MANIS
Kebanyakan pesakit yang menghidap penyakit kencing manis dna darah tinggi berpotensi mendapat penyakit jantung.  Penghidap penyakit kencing manis sering mengalami kekurangan hormon insulin di dalam badan.  Akibatnya lemak di dalam badan sukar diproses dan salur darah menjadi sempit akibat kekurangan bekalan darah ke jantung.

DARAH TINGGI
Tekanan darah tinggi pula menyebabkan jantung bekerja lebih teruk dan menjadikjannya lebih besar.
Photobucket
Untuk sebarang pertanyaan atau temujanji sila hubungi Pn Nott (Jurubekam Wanita) di 019-285 2849.

Caj Rawatan Bekam: 1cup=RM5  
Lebih 10cup PERCUMA 1 botol toner aura seri dan 1 botol minyak aura kasturi kepada wanita yang berbekam di Shah Alam sahaja.    

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: "Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT" (Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah R.A.)

No comments:

Post a Comment