Sunday 3 February 2013

BERBEKAM MELEGAKAN SAKIT KEBAS DAN URAT TERSIMPUL PADA KAKI ANDA


       
Pesakit: Opocottttt...
Jurubekam: Kenapa Kak?
Pesakit: Ooo tak de ape cuma dah terasa ringan pula kaki nie tetiba rasa laju dan senang angkat kaki sampai terpijak kaki sebelah nie...
Jurubekam: Ooo ingatkan kenapa tadi!

Itu adalah sedikit celoteh yang berlaku di antara pesakit dengan saya pada petang tadi.  Pesakit ini telah datang untuk mendapatkan rawatan bekam di kaki beliau.  Beliau mengadu kaki beliau terasa kebas-kebas, berat dan telah diberitahu oleh seorang tukang urut bahawa kaki beliau ada urat yang tersimpul.

Saya telah buat rawatan bekam di bahagian peha dan betis beliau.  Darah kotor yang keluar adalah kehitaman dan semakin banyak pada pusingan ke-2 ketika berbekam.  Setelah berbekam apabila beliau bangun kakinya terasa ringan dan mudah di angkat.  Tiada lagi rasa kebas-kebas.

Saya nasihatkan beliau jika terasa sakit lagi jangan biarkan lama-lama, segeralah hubungi untuk dapatkan rawatan bekam.  InsyaAllah masalah yang dihadapi akan sembuh dengan Izin-Nya.

Sebarang pertanyaan atau temujanji sila hubungi Pn Nott di 019-285 2849 (Shah Alam).

Caj rawatan bekam: 1cup = RM5
Lebih 10cup PERCUMA 1 botol toner aura seri dan 1 botol minyak aura kasturi kepada wanit ayang berbekam di Shah Alam sahaja.

Rasulullah SAW pernah bersabda: "Barang siapa berbekam pada hari ke-17, 19 dan 21 (tahun Hijrah), maka ia akan sembuh dari segala macam penyakit" (Sahih Sunan Abu Dawud, karya Imam Al-Albani)

No comments:

Post a Comment