Tuesday 25 December 2012

BEKAM RESDUNG + RAWATAN GURAH = RM60.00


      
Boleh di katakan semua individu ada mengalami masalah penyakit resdung, bezanya ialah penyakit itu serius atau ringan sahaja. Rawatan bekam resdung ini melibatkan kawasan di muka (2point di pipi).

Petanda penyakit resdung ialah :-
  • Kerap bersin pagi atau berada persekitaran yang berhabuk 
  • Gatal-gatal muka bila makan seafood, daging/ayam, belacan, budu ataupun cincalok. 
  • Mata rabun 
  • Rambut gugur 
  • Jerawat muka 
  • Nafas berbau 
  • Migrain 
  • Tidur berdengkur
Implikasinya jika tidak dirawat akan menyebabkan individu tersebut hilang keyakinan diri dalam kehidupan seharian dan juga sering merasa tidak selesa serta mengganggu fokus kerja/belajar. 

Ada juga dikalangan anda yang mengalami masalah jerawat di belakang badan akibat penyakit resdung di muka. Anda digalakkan untuk membuat rawatan bekam bagi mengeluarkan darah yang bertoksik. Jumlah cup yang akan digunakan bergantung kepada teruk atau tidak masalah penyakit anda. Harga 1 cup adalah RM5 sahaja.

Sila hubungi Pn Nott (jurubekam wanita / gurah wanita) di 019-2852849 (Section 7, Shah Alam) untuk temujanji anda.

Caj rawatan bekam: 1cup=RM5
Lebih 10cup PERCUMA 1 botol toner aura seri dan 1 botol minyak aura kasturi kepada wanita yang berbekam di Shah Alam sahaja.

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: "Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT" (Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah R.A.)

Caj rawatan gurah: RM50/1sesi=45minit/3bulan sekali
 
Rasulullah SAW pernah bersabda : "Celaka kamu, jangan kamu bunuh anak-anak kamu. Wanita mana pun yang anaknya diserang penyakit uzrah atau sakit di kepala hendaklah mencari qisth india, dicampur dengan air lalu digunakan sebagai GURAH" Lalu Aisyah menyuruh agar dicarikan bahan tersebut untuk digunakan sebagai GURAH pada bayi tersebut, lalu bayi itu sembuh. (Diriwayatkan dari Abu Ubaidah) Nabi Muhammad SAW memuji kaedah perubatan gurah ini sebagaimana disebut oleh Abu Daud dalam sunannya bahawa Nabi Muhammad SAW pernah melakukan rawatan gurah ini suatu masa dahulu.

No comments:

Post a Comment