Monday 10 September 2012

PIL TUNJUK LANGIT PENAWAR PELBAGAI JENIS PENYAKIT



   
Buah Tunjuk Langit atau nama saintifiknya Swietenia Macrophylla, adalah raja segala penawar. Di atas kebesaran Allah, Buah Tunjuk Langit ini telah terbukti secara saintifik mempunyai kandungan yang boleh menyembuh peibagai penyakit. Khasiatnya melebihi Tongkat Ali dan lain-lain herba.

Buahnya mempunyai nilai perubatan yang tinggi, disahkan melalui kajian saintifik oleh ahli Biokimia Amerika, Dr Larry Brookes (1996). Kebelakangan ini ia telah digunakan oleh pakar perubatan dan doktor dalam bidang perubatan dan diiktiraf sebagai antara makanan kesihatan terbaik. Buah tunjuk langit secara semulajadi, mengandungi nutrien yang tinggi kerana akarnya mencecah 20 kaki ke dalam tanah, tidak mengandungi kesan sampingan walaupun diambil dalam tempoh masa yang lama.

BAHAN AKTIF PENTING UNTUK KESIHATAN DALAM BIJI TUNJUK LANGIT

Tiga bahan aktif yang utama:
  1. FLAVONOIDS seperti yang terdapat dalam Gingko biloba dan tongkat ali. Ia merangsang pembukaan pembuluh darah, membekalkan oksigen dan nutrisi keseluruh badan, agen anti – pengoksidaan.
  2. SAPONINS seperti yang terdapat ginseng Panax. Enzim yang bertindak seperti sabun /pelincir yang mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding salur darah.Ia menguatkan fungsi jantung dan sistem imuniti.
  3. BITTER ALKOLOID rasa pahit adalah kerana kandungannya yg tinggi, dapat merencatkan pertumbuhan virus dan bakteria. Ia membantu membina sel darah putih dan menguatkan imuniti badan. 
Terbukti dapat menyembuhkan pelbagai jenis penyakit sejak beratus tahun dahulu seperti:
  1. Kencing Manis
  2. Darah Tinggi
  3. Gout
  4. Kolestrol
  5. Ginjal 
  6. Strok
  7. Batu Karang
  8. Buasir
  9. Resdung
  10. Darah Kotor
  11. Senggugut
  12. Masalah Ereksi
  13. Haid Tak Lancar
  14. Kebas
  15. Angin
  16. Obesiti
  17. Kudis Sopak
  18. Kencing Kotor
Harga: 1 botol = RM25.00/30 biji kapsul
Cara pengambilan: Memadai 1biji kapsul untuk sehari. Boleh juga diamalkan 1biji pagi dan 1biji malam. Seeloknya amalkan makan 1 @ 2 jam sebelum makan makanan yang berat.

"Kita Hanya Berikhtiar, Allah Jua Yang Menyembuhkan"

“Tidakkah kamu melihat bahwasanya Allah menurunkan hujan dari langit lalu Kami hasilkan dengan hujan itu buah-buahan yang beraneka macam jenisnya" - Faathir:27

No comments:

Post a Comment