Wednesday 19 September 2012

KATAKAN TIDAK PADA SELULIT


    
Selulit merupakan lemak pada kulit yang bercantum dengan kolagen.  Biasanya ia terdapat pada paha, punggung, tangan dan betis.  Hampir setiap wanita akan mengalaminya bukan sahaja kepada mereka yang mempunyai badan berisi tetapi yang kurus juga ada mengalami masalah yang sama.  Selulit tidak mengenal jantina kerana kaum adam juga ada turut mengalami nasib yang sama dengan kaum hawa.

Biasanya selulit berbentuk jaringan nipis yang mudah dilihat dan boleh disentuh.  Kontraksi dan juga penyusutan serat akan membuatkan kesan selulit ini lebih ketara.

Anda boleh atasi masalah selulit dengan melakukan senaman, banyakkan berjalan, mengawal pengambilan lemak, gula dan garam di dalam makanan, hindari minuman berkafaien dan banyakkan berehat untuk mengurangkan stress.

Anda juga boleh lakukan rawatan bekam dengan kami bagi mengatasi masalah selulit.  Dengan berbekam masalah seperti kolesterol dapat diatasi.

Caj rawatan: 1cup=RM5
Lebih 10cup PERCUMA 1 botol toner aura seri dan 1 botol minyak aura kasturi kepada wanita yang berbekam di PJ dan Shah Alam sahaja.
 
Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: "Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT" (Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah R.A.)

No comments:

Post a Comment