Tuesday 8 January 2013

STROK



       
Penyakit ini merupakan sejenis penyakit yang sering berlaku secara tiba-tiba.  Biasanya disebabkan oleh saluran darah yang tersumbat atau pecah.

Penyebab serangan strok ialah makanan yang tinggi kadar kolesterol jahat (Low Density Lipoprotein).  Kolesterol jahat ini banyak terdapat dalam makanan ringan dan makanan cepat saji.  Selain itu, penyebab lain terjadinya serangan strok ialah malas berolahraga dan bergerak, banyak minum alkohol, merokok, penggunaan narkotik dan zat adiktif, tidak cukup waktu rehat serta stres yang berpanjangan.

Penyakit strok biasanya terdiri dari 2 kategori iaitu strok salur kecil (small vessel stroke) dan strok salur besar (large vassel stroke).

Sebagai langkah pencegah cepatlah berbekam untuk membuang darah kotor yang mengandungi kolestrerol, urid asid serta angin kotor dari badan.  Untuk temujanji sila hubungi Pn Nott di 019-285 2849.

Caj rawatan bekam: 1cup=RM5
Lebih 10cup PERCUMA 1 botol toner aura seri dan 1 botol minyak aura kasturi kepada wanita yang berbekam di Shah Alam sahaja.

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: "Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT" (Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah R.A.)

No comments:

Post a Comment