Saturday 11 August 2012

KURANG TIDUR = GEMUK


 
Setiap orang mesti mendapatkan kuantiti tidur yang cukup antara 7-9 jam setiap malam untuk menurunkan risiko berat badan meningkat.  Kurang tidur juga boleh melemahkan daya tahan tubuh anda. Alasan kurang tidur boleh menyebabkan kegemukan.  Semakin kurang tidur, semakin sedikit kalori yang terbakar.  Kurang tidur juga akan mempengaruhi anda untuk makan dengan lebih banyak.  Kurang tidur boleh menurunkan metabolisme. Tubuh juga akan mudah terasa lapar kerana pembentukan glukosa akibat kurang tidur.

Sekiranya anda masih mengalami masalah untuk tidur yang cukup bolehlah dapatkan khidmat rawatan bekam. Bukan sahaja masalah tidur anda dapat di atasi sekaligus dapat mengurangkan masalah kegemukan anda.

Cadangan rawatan bekam yang perlu di ambil ialah bekam overhaul 22cup yang melibatkan point dari leher, bahu, tengkuk, tulang belikat, pinggang, peha dan betis.

Caj rawatan hanya 22cup = RM110.  PERCUMA 1 botol toner aura seri untuk wanita yang berbekam di PJ dan Shah Alam sahaja.

Sabda Rasulullah SAW: "Hendaklah kamu semua melakukan pengubatan bekam di bahagian tengkuk, kerana sesungguhnya perkara itu merupakan ubat dari 72 jenis penyakit." (Hadis riwayat At Thabrani)

No comments:

Post a Comment