Sunday 26 August 2012

BAHAYA MAKAN DAN MINUM BERLEBIHAN


Dalam hadithnya Rasulullah SAW mengingatkan:

إياكم والبطنة في الطعام والشراب فانها مفسدة للجسم وتورث السقم عن الصلاة
 
Ertinya: “Jauhilah olehmu mengisi perut dengan penuh terhadap makanan dan minuman, sebab mengisi perut dengan penuh akan membahayakan tubuh dan menyebabkan malas solat.” (H.R. Bukhari)

Secara jasmani makan yang berlebihan boleh menyebabkan kolesterol (obesiti), kencing manis, sakit jantung, dan berbagai jenis penyakit lain. 

Secara rohani pula orang yang makan berlebihan akan malas mengerjakan solat. Sebab, biasanya bila sudah kekenyangan seseorang akan mudah diserang rasa mengantuk dan akhirnya tidur karana kekenyangan.

Dengan berbekam kandungan urid acid, toksin, angin di dalam badan dapat dikurangkan.  Badan anda juga akan terasa ringan dan terasa lega setelah berbekam.  Segeralah hubungi kami untuk mendapatkan khidmat rawatan bekam.
 
Caj rawatan untuk 10cup = RM50 dapat PERCUMA 1 botol toner aura seri untuk wanita yang berbekam di PJ dan Shah Alam sahaja.
 
Sabda Rasulullah SAW: "Hendaklah kamu semua melakukan pengubatan bekam di bahagian tengkuk, kerana sesungguhnya perkara itu merupakan ubat dari 72 jenis penyakit." (Hadis riwayat At Thabrani)

No comments:

Post a Comment