Saturday 4 August 2012

RAWATAN BEKAM UNTUK PENYAKIT JANTUNG KORONARI (PEROKOK)


PEROKOK - Jika seseorang peroko tegar, jarang merokok atau masih lagi aktif merokok, individu tersebut perpotensi tinggi untuk terkena penyakit jantung koronari.

INDIVIDU YANG MENGHIDU ASAP ROKOK - Jika anda sering kali menghidu asap rokok daripada suami dan rakan-rakan, bersedialah, anda juga berpotensi untuk mendapat serangan jantung koronari.

PENGHIDAP PENYAKIT KRITIKAL - Penghidap penyakit kritikal seperti kencing manis, darah tinggi dan kolesterol bakal berdepan dengan risiko penyakit jantung koronari.

MALAS BERSENAM - Individu yang malas bersenam dan mempunyai berat berlebihan.

RAWATAN BEKAM - Salah satu cara mengeluarkan toksin adalah dengan bekam.  "Bekam adalah satu daripada cara perubatan yang diamalkan Rasulullah SAW dan para sahabat.  Baginda mengiktiraf bekam ini sebagai perubatan yang paling baik, sama ada untuk perawatan (curative) atau pencegahan (preventive) sebagaimana yang dinyatakan dalam hadis.  Baginda mengharuskan berbekam sebagai cra membuang toksin kerana jika tidak racun yang ada dalam tubuh boleh mendatangkan penyakit." jelasnya.

Sabda Rasulullah SAW: "Hendaklah kamu semua melakukan pengubatan bekam di bahagian tengkuk, kerana sesungguhnya perkara itu merupakan ubat dari 72 jenis penyakit" (Hadis riwayat At Thabrani)

No comments:

Post a Comment