Thursday 2 August 2012

BAGAIMANA RAWATAN BEKAM MENYEMBUHKAN PENYAKIT?

  1. Detoksifikasi. Pengeluaran darah kotor ketika rawatan bekam adalah satu proses pembuangan racun/toksin/bahan kimia/sel darah merah yang mati daripada sistem tubuh badan. Bahan-bahan tadi jika tidak dibuang akan menyebabkan 1001 penyakit pada manusia.
  2. Merangsang pengeluaran zat antibodi. Ketika proses rawatan bekam, jaringan kulit yang dibekam mengalami kerosakan akibat tusukan jarum bekam, kerosakan ini direspon tubuh dengan memproduksi sel T (zat antibodi tubuh) untuk mencegah adanya infeksi di lokasi pembekaman. Lokasi pembekaman yang merupakan titik akupuntur terhubung dengan organ-organ tertentu. Zat antibodi itu ternyata disalurkan tidak hanya ke lokasi pembekaman, namun juga ke lokasi organ-organ yang terhubung dengan titik akupuntur pembekaman tersebut. Sehingga di organ yang dimaksudkan terjadi pembasmian kuman-kuman patogen yang selama ini menyebabkan penyakit. Dengan demikian kuman mati dan organ pun dapat berfungsi secara normal. Inilah yang mengakibatkan terjadinya proses penyembuhan.
  3. Merangsang pengeluaran regenerate hormone. Pada proses rawatan bekam jaringan kulit yang dibekam mengalami kerosakan sel-sel dan jaringan akibat tusukan jarum bekam. Kerosakan ini direspon tubuh dengan memproduksi regenerate hormone untuk memperbaiki kerosakan jaringan dan sel di lokasi pembekaman serta organ dalaman terdekat pada lokasi pembekaman itu juga.
  4. Mukjizat perubatan sunnah. Kesembuhan penyakit setelah proses berbekam adalah satu mukjizat, ini kerana apa sahaja perintah Rasulullah SAW dalam kaedah perubatan (hadis) sudah tentunya ada jaminan kesembuhan daripada Allah SWT.
Bagi kaum wanita yang ingin berbekam boleh hubungi Nott (PJ) 019-285 2849 atau Hazwani (Shah Alam) 019-7977850, sebotol toner aura seri akan diberikan percuma.

No comments:

Post a Comment